Prilákajte nových klientov. Skvelý článok na webe vám pomôže hneď 3krát.

Poviem vám tajomstvo:  Článok je jeden z najúžasnejších magnetov, aký poznám. Preto je skvelé mať ich na webe niekoľko. Koľko? Tak „primerane“ – ideálne, aby ste pokryli najčastejšie otázky vášho ideálneho klienta. Námety, o čom písať pre svojich klientov, sme už prebrali. Dnes to bude o tom, čo všetko má mať článok, aby bol naozaj skvelým magnetom. 

Mať skvelý článok na webe je veľmi dôležité z niekoľkých dôvodov. Kvalitný obsah môže prilákať návštevníkov a udržať ich na stránke dlhšie, čo zvyšuje šance na konverzie alebo interakcie. Dobrý článok zvyšuje dôveryhodnosť stránky, pretože ukazuje, že sa venujete hodnotnému obsahu a ste odborníkom v danej oblasti.

Na čo by ste pri príprave článku rozhodne nemali zabudnúť?

Prvé, čím klienta chytíte, je titulok a úvod. Prvý dojem je veľmi dôležitý. Pútavý titulok, ktorý je jasný, zaujímavý a vyvoláva zvedavosť. U klienta vzbudí pocity naliehavosti alebo zvedavosti a vytvorí neodbytnú myšlienku „toto si musím prečítať“.

Ak klient pri nadpise ešte nie je rozhodnutý, že naše veľdielo chce čítať, doklepne to silný úvodný odstavec. Je to úvodná viditeľná časť článku, ktorú vidíte skôr, ako ho rozkliknete a otvoríte. Na blogu sa spravidla nachádza pri nadpise a obrázku. Tento odstavec zhrnie hodnotu článku, v niekoľkých vetách stručne „vyklopí“, o čom bude reč. Ak týchto pár viet okamžite nezachytí pozornosť čitateľa, stratíme ho. Odchádza. Preto je tento odstavec v dôležitosti článku taký kľúčový.

clanok na blogu - titulok a obrazok

Po druhé: Obsahovo je dôležité, aby váš článok riešil konkrétny problém, na ktorý klient hľadá odpovede, alebo poskytuje cenné informácie, ktorými sa klient dostane bližšie k cieľu. Ak takéto informácie čitatelia v článku nájdu, budú ho považovať za užitočný a budú sa naň pravidelne vracať.

Kvalitný článok by mal obsahovať aj relevantné kľúčové slová, ktoré ľudia hľadajú. Tieto slová by sa mali prirodzene vyskytovať v texte, nadpisoch a meta popisoch. Správne zvolené kľúčové slová zabezpečia, že váš článok bude zobrazený ľuďom, ktorí hľadajú informácie na danú tému.

Ak sme klienta zaujali a podporili v tom, aby vstúpil do nášho know-how, môžeme si ešte šancu na udržanie pozornosti zvýšiť niekoľkými spôsobmi. Veľkú službu v čitateľnosti nám spravia miesta, ktorými text opticky prevzdušníme. Dobrú štruktúru nám pomôžu udržať:

  • nadpisy (H1, H2, H3…),
  • kratšie odstavce,
  • zoznamy odrážkové alebo číslované,
  • obrázky alebo iné grafické prvky,
  • citáty umiestnené mimo text, zvýraznené graficky,
  • … a iné formátovacie prvky

Tieto „oddeľovacie“ prvky milujú nielen klientove oči, uľahčujú čítanie a navigáciu po článku a pomáhajú aj vyhľadávačom lepšie pochopiť a preskenovať naše texty.

A napokon po tretie, kvalitný obsah podporuje zdieľanie na sociálnych sieťach a prirodzené vytváranie spätných odkazov, čo ďalej zlepšuje viditeľnosť a dosah vašej stránky. V článku treba nájsť vhodné miesta na prelinkovanie k ďalšiemu – pre klienta hodnotnému obsahu, alebo ktorým podporíme status experta a udržíme pozornosť klienta v zóne nášho vplyvu.

Prelinkovania vkladáme do textu nenápadne, alebo môže byť zakomponované v texte ako výrazné tlačidlo. CTA (Call to Action): Ak článok obsahuje výzvy k akcii (napríklad pozvanie na prihlásenie sa na newsletter alebo stiahnutie e-booku), môže to zvýšiť interakciu a prilákať ľudí, ktorí chcú ďalej skúmať obsah vášho webu.

Rozhodne by ste klienta na takýto obsah mali presmerovať – ponúknite mu niečo zdarma výmenou za jeho e-mailovú adresu. Klient sa poteší a vy získate e-mail od databázy. Potom budete môcť poslať klientovi ďalšie relevantné info.

Veľkú službu vám urobia aj tzv. sociálne dôkazy – niečo, čo novým čitateľom napovie, ako sa článok ujal medzi vašim publikom – môžu to byť napr. referencie. Podobnú funkciu má aj „múdre počítadlo“. Ukáže vám, koľko ľudí článok zaujal a prečítali si ho (minimálne ho otvorili), a ak sa im páčil, lajkli vám ho. Odporúčam.

***********************************

Z mojej praxe: Môj článok Získajte klientovu priazeň a zmeňte ju na vernosť som oprášila, aktualizovala a išiel opäť do sveta 3.1. s číslami: sledovanosť 557 / lajklo 8 ľudí. Súčasne som poslala e-mail na databázu, prezentovala som ho na 2 sieťach (bez reklamy). Po takomto pripomenutí sa čísla sledovanosti a lajknutí vždy zmenia.

Keď som po 14 dňoch mrkla, čo sa na webe deje, čísla sa zmenili na: sledovanosť 665 / lajkli 22. (Poznámka: A dnes, po ďalších 14 dňoch – v čase písania tohto článku – sú čísla sledovanosti opäť iné.)

Som spokojná? V priebehu 14 dní cca o 100 videní viac? Jasné, som. Môže to znamenať potenciálnych 100 klientov. A toto by som bez „počítadla“ nevedela.

*****************************************

Tak čo? Máte aspoň niečo z vyššie spomenutého vo svojich článkoch? Otvorte ich a preskúmajte. Všetky tieto faktory môžu prispieť k tomu, aby sa z článku stal skvelý magnet.

Ako nastaviť obsahovú štruktúru a vyladiť ho technicky sa naučíme v ŠTUDOVNI. Stačí si zakúpiť mesačné členstvo. Úvodná prednáška začína už 5.2. a potom vás čakajú 2 stretnutia s mentorom. Alebo študujte sami, pomôže vám s tým minikurz „Článok ako skvelý magnet.

Teším sa, čo spolu vymyslíme.

Monika Gahérová, expert na texty

Monika Gahérová
TEXTujem a pomáham v online klientom s obsahom - magnety, predajky, check listy, landing page vyladím tak, aby hovorili rečou klienta. Mojou srdcovkou sú magnety, ktoré vám budú napĺňať e-mailovú databázu. Ráčte vstúpiť>>

JANUÁR: HĽADÁME NÁPADY NA OBSAH 

pripravte si "tehličky", z ktorých postavíte váš online obsah - magnet, tému na nový článok alebo online produkt, nápad na sériu e-mailov, ktoré budú napĺňať vašu e-mailovú databázu ...Tému, ako nakopnúť svoje nápady, môžete prelúskať v ŠTUDOVNI, kde môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás minikurzy a návody, hľadajte tému "TEXTY".