Počuli ste aj vy v poslednom čase túto vetu? Ja niekoľkokrát. Vraj je teraz doba videí a eBook je taká online babička, ktorá už nemá čo povedať, tak nech len ticho sedí v zabudnutí.
Hm? To fakt?
Je to asi taký nezmysel, ako keby sme povedali, že v okamihu, keď prišiel na svahy snowbord, lyže sa prestanú predávať, nebude už o ne záujem … Alebo že auto vytlačí zo sveta bicykel … alebo … že počítač zoberie televízne publikum. Rozumiete? Jednoducho blbosť! Či je to eBook, bicykel alebo lyže, každý si nájde svojich fanúšikov.
Ale späť k eBookom.
Mám 3 eBooky ZDARMA … a ľudia ich sťahujú rovnako ako pred 7 rokmi – v ére začiatkov online sveta. Mám aj 3 eBooky platené a predávajú sa …
Teda, aby sme si naliali čistého vína: ľudia sme rôzni: niekto rád číta, ďalší zas pozerá – je teda fajn mať pre svojich klientov pripravený hodnotný obsah v rôznych podobách (video, eBook, PDF návody … ) a každý si nájde – vyberie presne to, čo mu vyhovuje.
Pomáham eBookom mojich klientov vykotúľať sa na svet, a preto mám k tomu čo povedať. Tak prečo vlastne strácať čas a premýšľať nad eBookom? Mám sa pustiť do jeho písania, alebo kašlem na to, aj keď mám skvelý obsah a pre klientov by bol určite prínosom?
Toto je najdôležitejšia veta tohto článku:
Slúži na pritiahnutie pozornosti klienta. Je teda niečo, ako marketingový kanál – zväčša je to niekoľkostranové PDF-ko, ale magnetom môže byť aj check list (zoznam krokov, ktoré si čitateľ odfajkne pri nejakom postupe), návod, postup, ťahák, „mapa“, príbeh … teda kratšia forma PDF (1-2) stránkové.
Leží si na webe, má pri sebe formulár a magnetizuje … a pomáha nám:
Ak je eBook hotový, šup s ním na web – eBook zdarma na landing page, kde si ho zvedavci stiahnu a z vďačnosti mi nechajú svoju emailovú adresu, aby som ich mohla informovať, keď budem mať zase nejaké novinky.
eBook platený šup na predajnú stránku, na konci ktorej bude predajný formulár, kde si ho záujemcovia môžu kúpiť. Je ideálne, ak je celý proces predaja eBooku automatizovaný, teda prebehne bez vašej nutnej asistencie.
Pýtate sa, ako vám pomôže platený eBook rozšíriť emailovú databázu ešte pred jeho dokončením?
V ktorejkoľvek vyššie spomenutej situácii získate ideálneho klienta – je zvedavý, stiahne si ukážku, o obsah prejavil záujem. Po dopísaní eBooku pošlete newsletter práve týmto ľuďom, ktorí si stiahli ukážku niekoľkých kapitol zdarma, teda bola u nich najvyššia pravdepodobnosť kúpy, nakoľko sa zaujímali, ako príbeh bude pokračovať.
P.S.1: Ak sa chcete stať sami odborníkom na skvelé magnetické eBooky, pozývam vás do špéci kurzu – v priebehu 4 týždňov si pripravíte 10 základných častí vášho eBooku, ktoré poskladáte ako puzzle a jeho napísanie už potom bude pre vás hračka. Všetkých 10 kúskov skladačky by ste vo svojom eBooku mali rozhodne mať, aby bol skvelým magnetom pre klienta.
P.S.2: Alebo príďte do ŠTUDOVNE, kde sa dozviete všelilenčo o magnetoch a môžete si na workshope aj nejaký pripraviť >>>
Teším sa, čo spolu vytvoríme
Monika Gahérová, expert na texty
jesenný semester - POĎTE SI VYTUNIŤ GRAFIKU
Prejdeme si základy CANVY / verzia ZDARMA, ukážeme si, ako sa nenarobiť pri premene jednej šablóny, ako CANVU využiť v adventnom období a pripraviť si grafiku pre svoj online biznis v jednotnom štýle.
Skvelou grafikou nič nepokazíte. Tému mesiaca môžete prelúskať:
v ŠTUDOVNI, kde môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "grafika".