LADIŤ KOMUNIKÁCIU S KLIENTOM je proces, deje sa ... nedá sa povedať, kde začína, pretože každý klient, ktorého nám vesmír pošle do cesty, príde k nám v inej fáze nákupu ... a to znamená, že sa mu treba aj ináč prihovárať ...
Čo chcete ladiť vo svojej komunikácii s klientom? kliknite na obrázok ...
1.12. začínate s obsahom? ... NAKOPNITE SVOJE NÁPADY
Často sme v téme svojho biznisu natoľko ponorení, že nám dochádzajú nápady a prestávame mať nadhľad, kde ich získať. Existujú rôzne metódy a spôsoby, ktorými objavíte KLIENTOVE tajné túžby a starosti, dostanete sa mu do hlavy a konečne sa vám rozjasní, čím ho zaujmete.
TIP: Pozrite sa na svoju tému očami niekoho iného. A začnite otázkou: "Čo by na to povedal ..." napríklad nejaký filmový hrdina, alebo známy vedec, alebo napr. rozprávková postavička? Ak zvolíte dostatočne charakteristickú postavu, budete prekvapení, kam vás táto "hra"zavedie. Ináč totiž bude chrliť nápady Červená Čiapočka a ináč Albert Einstein.
Mala som klientku, ktorá šila originálne ŠLE - traky. A pretože sa jej minuli nápady, ako to komunikovať pre klienta, hľadali sme texty. Využili sme presne túto metódu a ako radcu sme si vybrali zaujímavú postavu:
- povedali sme si: ČO BY NA TO POVEDAL JACK SPARROW? (postava z filmu Piráti z Karibiku)
HM, ČO VÁM POVIEM, toľko bláznivých nápadov, ako využiť traky a napasovať to komunikačne do príspevkov a textov, som už dávno nevymyslela!
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre minikurz: "Nakopnite svoje nápady"
3.12. / Klient vás nepozná? ... dajte mu magnet?
?? Deje sa vám v biznise toto: "Kienti si stiahnu váš magnet, ale viac o nich nepočujete"? Vložte do magnetu správne ingrediencie a on vám z "čitateľov" spraví fanúšikov, ktorí vám naplnia e-mailovú databázu.
TIP: Rozhodne spoznajte lepšie svojho klienta!
Predstavte si ideálneho klienta ako seba pred rokmi, keď ste čelili životným výzvam a hľadali cestu ku zmene. Keď ste riešili rovnaký problém, presne ten, ktorý vás priviedol až do pozície experta.
- Ako ste vtedy rozmýšľali, keď ste boli na začiatku? Vžite sa do tej osoby, vstúpte do nej, pozerajte sa jej očami
Spomeňte si, aké problémy ste v začiatkoch riešili, zamerajte sa na tie najviac frekventované, pri ktorých sa chytáte za hlavu a poviete si:
- Ach jaj, ako sa robí ... (proces)?
napr.: ako nakreslím xy ... ako zostavím dobrý ebook ... aké je postupnosť pri xy ... aké ingrediencie sú potrebné na ... Takto vznikajú dobré postupy a návody. A sú z nich skvelé magnety alebo digi-produkty.
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre kurz: "Magnet ako skvelý markeťák"
5.12. / Klient vás už pozná? ... udržte jeho záujem
A je to tu: od chvíle, keď vám klient šreibne svoj kontakt do vašej databázy, je čas začať "plynulejšiu" komunikáciu. Na toto ste predsa čakali. Ale ako zariadiť, aby vaše e-maily neboli otravné, ale čítané?
TIP: Vneste do vášho e-mailingu systém, poriadok a jasno!
Nestačí poslať e-mail raz za uhorský rok! Mali by ste sa do toho poriadne obuť ...
- e-maily po stiahnutí magnetu / e-maily v rámci predajnej kampane /
e-mail newsletter / e-maily občasníky
Niekto by povedal, že je to riadna drina, ale ... Posielať e-maily pre vás nemusí byť otrava. Ukážem vám e-mailingové zákulisie, získate konkrétne tipy, skúsenosti – ako zariadiť, aby boli vaše e-maily čítané, ale neotravovali.
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre kurz: "ŠKOLA e-mailingu"
7.12. / Klient vás sleduje? ... zabavte ho
Na svojich sieťach máme široké spektrum sledovateľom, rôznorodé publikum a každý si k nám príde (do skupiny alebo na FanPage, na Instagram ... ) pre niečo iné, alebo očakáva niečo iné:
A. klient, ktorý nás práve niekde objavil / ešte si nás len oťukáva - vezme si niečo zdarma / magnet, článok, videonávod, newsletter
B. klient, ktorý už nás sleduje dlhšie / premýšľa o spolupráci - kúpi si kurz, alebo platený webinár, konzultáciu
C. klient, ktorý už nás dlho pozná / hľadá niečo ďalšie - nakúpi naše VIP služby
TIP: tvorte príspevky, ktoré vyprovokujú fanúšikov k aktivite - aby sa zapájali, reagovali
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre minikurz: "Tajomstvo nadšených fanúšikov"
9.12. / Klient vás počúva? ... textujte pre jeho uši
Slová majú veľkú moc. Môžeme nimi "pohladiť aj ublížiť". Môžeme sa prostredníctvom nich preniesť do minulosti - ak vyvoláme spomienky, alebo aj do budúcnosti - ak si prostredníctvom nich formulujeme naše sny a túžby.
OK. A čo slová v biznise? Aj tie treba rozcvičiť pre uši klienta, aby nezneli ako návod na obsluhu kosačky. Také totiž vídam na mnohých weboch. Poďme teda predávať.
ČO PREDÁVATE KLIENTOVI?
Napr. DŽEM - jeho tech.parametre ... rôzne príchute ... vo fľaštičkách rôznej gramáže ...
ČO V SKUTOČNOSTI HĽADÁ KLIENT?
v textoch musí byť schované niečo, čo ho priláka klienta, aby vstúpil a odniesol si 1-2 fľaštičky voňavého džemu.
TIP: svoje texty zamerajte na to, čo v skutočnosti hľadá klient ... * AKÝ BENEFIT MÔŽE Z TOHO MAŤ? * EMÓCIA - AKÉ POCITY TO V ŇOM VYVOLÁ? * AKÝ VÝSLEDOK/RIEŠENIE VĎAKA TOMU ZÍSKA?
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre minikurz: "Tajomstvo nadšených fanúšikov"
11.12. / Klient vás sleduje? ... dajte mu viac svojho know-how
Ak chcete klienta zaujať, dajte mu viac svojho know-how. Ako? Píšte články. Píšte na témy, ktoré vášho klienta zaujímajú. Píšte články, ktoré ukážu, že ste vo svojom fachu odborník. Píšte, píšte, píšte. Ako pracovať so slovami, sme si ukázali v okienku TEXTY. A AKO VZNIKÁ DOBRÝ ČLÁNOK ?
Pri tvorbe obsahu sa držte jednej zásady: tvoriť obsah neznamená narobiť sa ako ... (doplňte si to svoje). Preto odporúčam TENTO POSTUP:
= vždy, keď vám napadne "vymyslím niečo nové pre klientov", rýchlo túto myšlienku vymeňte za "pozriem, čo už mám vytvorené, rozkúskujem to a ponúknem klientom v inej forme".
Ja vo svojej FB skupine pripravujem každý mesiac výzvu alebo vzdelávaciu sériu (v poslednej dobe obľúbené masterclass), zväčša je to 5-6 príspevkov týkajúcich sa jednej témy. Vytváram ich postupne, klienti ich ani nevidia všetky (lebo algoritmus FB).
Potom (alebo priebežne) ich skopírujem do wordu, prepojím ich nejakou slovnou vatou, aby dávali dohromady zmysluplný celok, doplním obrázky, prelinkovanie a článok je na svete!
TIP: Napísať skvelý článok vám pomôžu skvelé príspevky!
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre minikurz: "AKO VYUŽIŤ ČLÁNOK STRATEGICKY"
13.12. / Chcete ešte viac zaujať Klienta? ... prilákajte ho pútavou grafikou
Toto ste už iste niekedy vo svojom živote počuli: "Stačí raz vidieť, ako 100x počuť". A v online biznise to platí niekoľkonásobne. Pretože na to, aby ste klienta na sieťach alebo na webe zaujali, máte len pár sekúnd.
Preto moja rada je: Chcete zostať natrvalo v klientovej hlave? Urobte to skvelou jednoduchou a zapamätateľnou grafikou.
TIP: Nič lepšie ako program CANVA pre laikov-grafikov nepoznám.
Ste úplný začiatočník? Pozrite si základné návody na ovládanie programu CANVA: vo videonávodoch uvidíte preklopenie šablóny z FB do IG, rovnaký postup použite, aj keď budete pripravovať šablónu iného formátu, ako vkladáme obrázok do šablóny a ako s ním pracovať (vianočné obdobie), ako vytvárame grafiku výberom čistej šablóny a využijeme ju pre 4 dizajny (vianočné obdobie).
Pripravujete svoju prvú grafiku? aby ste sa v tom nezamotali, odporúčam, postupujte presne v tomto poradí: hľadáme ihlu (šablónu) v kope sena / prispôsobujeme šablónu z CANVY na svoj obraz (biznis) / ladíme šablónu podľa zásad dobrej grafiky...
Tvoríte grafiku pre siete? Urobte si prehľad, ako sa prezentovať - stačí aj jednoduchá šablóna pre FB na x rôznych spôsobov: 1 obrázok na pozadí, alebo obrázok na pozadí má špeciálne prekrytie, alebo "kolážová" šablóna FB - s 3 obrázkami, so 4 obrázkami, titulka na FB ...
Ak vám v komunikácii s klientom chýba presne toto, skočte si do ŠTUDOVNE pre minikurzy: "CANVA PRE ZAČIATOČNÍKOV" alebo "PRIPRAVUJEME SVOJU PRVÚ GRAFIKU" alebo "PROFI OBRÁZKY NA FB POSTY"
15.12. / Máte Klienta ... pripravujte preňho lákavý obsah
... a denne si lámete hlavu nad tým, "o čom to zase bude"?
Dnes vám dám tip, ako sa z toho nezblázniť. Pripravte si jeden svoj článok, úplne najsuper sa hodí ten, ktorý je podľa vás nepublikovateľný ... upravíme od piky:
- oprášte už hotový článok obsahovo - aby informácie v ňom boli pre klienta aj pre váš biznis aktuálne
- článok vylaďte - dajte mu dôležité ingrediencie, aby vám privádzal klientov na web
- a potom ho zrecyklujte - využite ho v ďalšej komunikácii s klientom, pošlite opäť do terénu - na svoju FB, cez e-mailing ... ako grafiku,video alebo webinár
TIP: článok technikou starých čínskych majstrov rozsekáme na kúsky a zrecyklujeme - využijeme v niekoľkých typoch obsahu a formách na webe, na sieťach
PRIPRAVIŤ OBSAH PRE SVOJ ONLINE BIZNIS JE PRE VÁS TVRDÝ ORIEŠOK? UŽ TERAZ VIETE, ŽE SAMY SI S TÝM NEPORADÍTE?
Ja tvorbu obsahu milujem ... v mojom podaní to znamená, že sa viem nacítiť na klienta a zistiť, čo by mu najviac pomohlo, vydolovať preňho užitočný magnet, tiež to pretvoriť do textov, obsahu a pútavej grafiky a toto všetko napasovať na tému vášho biznisu.
čo Ďalšie môžeme spolu zažiť?
12 týždňový VIP mentoring
VIP mentoring
s mimoriadnym bonusom
3+3 mesiace
v ŠTUDOVNI (v hodnote 298€) zdarma
bonus platí pri platbe do 21.12.2024
JA milujem tvorbu obsahu ... v mojom podaní to znamená, že sa viem nacítiť na klienta a zistiť, čo by mu najviac pomohlo, vydolovať preňho užitočný magnet, tiež to úplne hravo pretvorím do textov, pútavej grafiky a do ďalšieho obsahu, napr. aj vo vašom online.
Monika Gahérová
Spolupráca s Monikou ma neskutočne bavila, nehovoriac o výsledku, ktorý je naozaj očarujúci! Graficky sme upravovali moju knihu - dávali sme jej podobu eBooku: preklopili sme formát, vložili nádherné obrázky, pridali sme farby v nadpisoch a deliacich čiarach. Bola to príležitosť dať sviežosť a hravosť 40 stranám čistého textu. Ďakujem.
Pani Moniku som si vybrala na základe iných referencií ohľadom jej práce s textom. Nakoľko som mala problémy s vytvorením Ebooku tak, aby bol prehľadný, potrebovala som odbornú pomoc. Túžila som nielen po dizajnovom obale e-knihy, aby bol zaujímavý a pútavý pre čitateľa. Mohla som nad tým sama stráviť hodiny ba aj dni, no rozhodla som zveriť to do rúk pani Moniky, ktorá je expertom na písanie a úpravu textov. Ďakujem za skvelú spoluprácu, krásne spracovaný Ebook a určite rada využijem jej služby a spoluprácu aj v budúcnosti.
Potrebujete poradiť?
monika@pocitacprezeny.sk
+421 911 352 892