Biznis bez klienta nepôjde, to vám je jasné. Ako ho do biznisu priviesť, ste tiež odomňa už veľakrát počuli. No a múdrostí okolo e-mailingu nájdete na internete viac než dosť. Aaaa, vy viete, že je fajn posielať klientovi e-maily, ale neposielate, lebo nechcete „otravovať“.
Alebo v podnikaní dávate o sebe vedieť – že existujete, čím se zaoberáte a ako môžete byť iným ľuďom prospešný, ale robíte to nárazovo, sem-tam, čo poriadok/systém vo vašej komunikácii nespraví.
Toto je jeden z najväčších biznis-bubákov, ktoré strašia aj mojich klientov. Ako prepašovať systém do komunikácie s klientom?
Na konzultáciách s mojími klientkami často dostávam otázky:
Dnes sa pozrieme na to, ako do komunikácie s klientom prepašovať systém. Lebo áno, aj pri e-mailingu platí, že ak mu rozumiete, všetko je zrazu ľahké a jasné ako facka a ak to robíte správne, klient si vás zapamätá.
Kedy posielať e-maily?
Aj keď univerzálny a jediný správny návod na vytvorenie fungujúceho a efektívneho e-mailingu a marketingových kampaní neexistuje, je potrebné vždy sledovať reakcie vašich zákazníkov.
Počet závisí aj od toho, aký e-mailing práve riešite: po magnete? Pred kampaňou? Pravidelné pripomenutie sa?
Ja to robím tak a zvyčajne to odporúčajú aj rôzne zdroje literatúry:
Každá séria e-mailov sleduje iný / svoj cieľ – poučiť, predať, zabaviť a udržať si pozornosť, preto sa líšia rozsahom aj obsahom.
Obsah – o čom to bude?
Podľa situácie z predchádzajúceho bodu prispôsobíme obsah. Databázu nestačí len mať. Aby bola živá, aktívna musíte jej dodávať obsah, o ktorý majú vaše „kontakty“ záujem. Neposielajte im len tak niečo, lebo sa to „patrí“. Čím kvalitnejšie info im dáte, tým dlhšie vám zostanú verní.
V e-mailoch ponúknite hodnotné info, informujte o nových článkoch na blogu, odhaľte kúsok zo zákulisia, predstavte váš tím, …
Pre koho tvorím?
Ak už máte zásobu kontaktov, vždy ich roztrieďte do skupín (segmentov). Obsah im vždy šite na mieru a snažte sa im posielať informácie, o aké majú v danej chvíli záujem. Nebojte sa skúšať a testovať.
Najlepší spôsob, ako zistiť, aký obsah by vašich odberateľov mohol zaujímať, je opýtať sa ich. Poslať im napr. dotazník, urobiť anketu vo FB skupine, alebo poslať jednoduchý e-mail s otázkami a ako poďakovanie im dať niečo z vášho know-how zdarma.
Na základe výsledkov tak zistíte, čo na vašu cieľovú skupinu funguje najviac a môžete sa vrhnúť na e-mailing – aktívne, pravidelne a dlhodobo. Mali by ste vedieť čo najviac o svojom klientovi.
Ak máte práve „tvorivé okno“, využite e-mailovú sériu Nakopnite svoje nápady, ktorá vám pomôže nielen s obsahom / AKO, ale aj s identifikáciou vášho klienta / KOMU.
Ako získať kontakty?
Vymieňajte svoje know-how za kontakty. Je fajn mať na webe niekoľko magnetov zdarma, ktoré oslovujú rôzne cieľové skupiny a ktoré presne riešia ich potreby. Zapojte magnety zdarma tým, že vediete klienta na ďalší krok cez formulár a tlačítko: vloží do registračného formulára svoj e-mail a vy mu pošlete magnet, o ktorý má záujem. Toto všetko sa udeje na „pristávacej stránke“ (landing page). Návod, ako si takú stránku pripraviť, nájdete v mentoringu Ladíme cestu klienta >>>
Napríklad, ak vlastníte e-shop, môže to byť link na produkt vo Vašom e-shope. Ak máte pohybové štúdio, môžete dať 1 lekciu zdarma, alebo kupón na lacnejšie vstupné na online/offline prvú lekciu.
Magnet môžete ponúknuť naozaj v rôznej podobe/forme, vždy odporúčam držať sa toho, čo je pre vás prirodzené a v čom sa cítite OK:
Na offline akciách – veľtrhoch, konferenciách a pod. – získavame kontakty priamo na mieste predaja, osobný kontaktom, vizitkami, reklamnými predmetmi … osvedčili sa aj súťaže: priamo na mieste vyplnia účastníci dotazník, ktorý je zlosovateľný v tombole/súťaži.
A ČO EŠTE môže byť pútačom pre klientov?
Nezabudnite ani na vizuálnu stránku – vaše e-maily by mali pútať aj graficky. Jeden obrázok povie viac, ako 30 riadkov husto popísaného textu, kde v 25. riadku je schovaná výzva na preklik. Pár návodov, ako pracovať s grafikou nielen pre svoj magnet, nájdete tu >>>
Ak nemáte k dispozícii dvorného grafika, postačí aj progam Canva. V nej nájdete množstvo predpripravených dizajnov, ktoré urobia vaše maily efektívnejšími a oku lahodiacimi.
Máte na svojom webe magnet? Niečo, za čo vám klient ochotne nechá svoju e-mailovú adresu? Lebo MAGNETOM TO VŠETKO ZAČÍNA. To je začiatok každej fungujúcej cesty klienta, kliknite, ak neviete ako na to.
Ako to využívam v praxi ja?
Mám na webe niekoľko magnetov, viažúcich sa k túžbam alebo problémom mojich klientov. K téme e-mailingu napríklad tento >>>
jesenný semester - POĎTE SI VYTUNIŤ GRAFIKU
Prejdeme si základy CANVY / verzia ZDARMA, ukážeme si, ako sa nenarobiť pri premene jednej šablóny, ako CANVU využiť v adventnom období a pripraviť si grafiku pre svoj online biznis v jednotnom štýle.
Skvelou grafikou nič nepokazíte. Tému mesiaca môžete prelúskať:
v ŠTUDOVNI, kde môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "grafika".